Tworzymy sklep online


Rynek e-commerce zachowuje się tak, jakby kryzys go nie dotyczył. W szczególności w Polsce, gdzie w 2013 r. odnotowano wzrost na poziomie 24% względem 2012 r. To zagwarantowało nam pozycję lidera wzrostu w Europie Środkowej.


Jeżeli chcesz przyłączyć się do tej fali, masz na to doskonały moment. W jaki sposób uruchomić prywatny sklep on-line? O czym winieneś pamiętać, organizując firmę w e-commerce?


elektroniczne budżetowanie
Author: Justin Brockie
Source: http://www.flickr.com


Niektórym zdaje się, że tworzenie sklepów internetowych to bułka z masłem. Owszem, z technicznego punktu spojrzenia, przy bieżącym stanie technologii, nie musi to wymagać wielkich inwestycji. Jednak samo „postawienie“ sklepu to tylko wierzchołek góry lodowej. Czubek, bez jakiego biznes nie zaistnieje, ale jednak na samym wstępie winieneś odkryć... Pomysł na sklep wirtualny.




Zanim zaczniesz w ogóle rozmyślać o technologii, winieneś mieć wykrystalizowany pomysł na sklep. Co zamierzasz wyprzedawać, kto będzie Twym nabywcą, skąd będziesz brać towar, gdzie będziesz go składował...? Jeśli projekt zrodzi się już w Twojej głowie, znakomicie, abyś zestawił go z rzeczywistością.


serwis
Author: Shawn Campbell
Source: http://www.flickr.com


Sprawdź konkurencję, oceń swe silne a także słabe strony i szanse oraz ryzyka rynkowe, postaraj się dotrzeć do przedstawicieli docelowej grupy oraz zrealizować badanie marketingowe. Bądź doskonale przygotowany od strony koncepcyjnej. To są podwaliny Twego sukcesu w e-commerce. Jeżeli już je stworzysz, następna w kolejce powinna być... Strategia sklepu online. Chodzi o to, abyś spisał na papierze wszystko, co wpadło Ci na myśl na etapie koncepcyjnym.


Przygotuj strategię marketingową w perspektywie przynajmniej półrocznej, uwzględniając wszelkie czynniki, które będą przesądzały o Twoim „być albo nie być“: wyrób, obsługę klienta, mocne oraz słabe strony, koszty.

Tags: projekt, Strategia, marketing, produkt, koszty