Reklama radiowa - jej cechy i wady, a także jej opis.


Różnorodne istnieją postacie reklamy. Najpopularniejsze są jednak reklamy publikowane w tak zwanych starych mediach, czyli radiu, prasie i telewizji. To one generują największą ilość pieniędzy i to z tego powodu są warte dosyć sporo pieniędzy. Przykładowo można podać radio i reklamę w radiu. Reklama radiowa jest to taka forma promocji, której główne założenia opierają się na słuchania. Niewątpliwie, iż radio ciągle jest niezwykle popularnym miejscem na umieszczanie kampanii reklamowych. Wyróżnia się parę kategorii reklamy radiowej. Podstawową jest podział pod względem obszaru działania reklamy. Na przykład publikowana przez stacje radiowe lokalne albo ogólnokrajowe.


radio
Author: Ryan Hyde
Source: http://www.flickr.com
Kolejną zaletą emitowania reklamy radiowej jest to, że stacja radiowa posiada skonkretyzowaną grupę docelową, czyli jest nastawiona na konkretnej części odbiorców. Właśnie dlatego warto umieszczać reklamę w radiu. Z dobrze wymyśloną promocją trafi się w taki rynek oraz taką liczbę odbiorców, do których skierowana jest reklama. Podstawową zaletą radia jest fakt, że towarzyszy w życiu współczesnego człowieka zawsze. Praktycznie nie istotne jest kiedy się jest, czy w domu, czy też w centrum handlowym. Następną zaletą jest cena takiej reklamy, bo reklama radiowa wynosi znacznie mniej, niż na przykład reklama emitowana w telewizji.


Opisać reklamę radiową da się różnorako. Fundamentalna norma to naturalność i przyjemne dla ucha slogany reklamowe. Jednak owe reklamy posiadają również minusy. Najbardziej ryzykowne jest to, że w radiu wszystkie puszczane treści są migawkowe. Czynnikiem sprawczym jest szybki czas trwania reklam i ich niezajmujący charakter, a dzieje się tak dlatego, że bardzo wiele słuchaczy nie skupia się na treściach w radiu. Jednak nie da się zabrać radiu tego, że
radio
Author: First Austria
Source: First Austria
codziennie słucha je nawet trzy czwarte Polaków, zasadniczo w każdym wieku. Średnio czas spędzony na odsłuchiwaniu radia wynosi około pięciu godzin.

Wymienić można kilka gatunków reklam radiowych. Podstawowym jest dżingiel. Jest to kilkusekundowa reklama, zwykle nadawana jako melodia. Innymi kształtami reklamy są przykładowo konkursy dla słuchaczy, czy najbardziej popularne są spoty reklamowe. Bez wątpienia jednakże reklama radiowa warta jest miana popularnej formy reklamowania towarów.

Tags: radio, reklama, SPOT