Marketingowe metody na zdobycie oraz zatrzymanie klienta


Dzisiejszy handel można porównać do jarmarku z baśni wschodnich, mieni się on barwami, dźwiękiem, i jest szczelnie wypełniony nagabującymi nas kupcami. Czasem aż trudno się połapać w tym natłoku towarów. I klient czuje się trochę zagubiony, nie zawsze wie co ma zrobić.
Business work
Author: Victor1558
Source: http://www.flickr.com
Może to zaskoczyć, ale przed takowym problemem staje również handlowiec. Jego zadaniem jest sprzedaż, jednak w warunkach dużej konkurencji wcale nie jest to takie łatwe. Rzecz jasna nie jest to sytuacja beznadziejna. Zawsze możemy coś zrobić. Stosuje się do tego celu wszelkie możliwe środki dotarcia z informacją do klientów. Najbardziej bodaj tradycyjnym jest promocja. W wyselekcjonowanych przez nas miejscach stoi wynajęty przez nas człek i raczy wyrobami które chcemy zbyć. Konsument w ten sposób zapoznaje się z naszą propozycją i być może przy dokonywaniu zakupów postanowi zakupić nasz towar.

Trudno jednak w ten sposób promować przykładowo samochód czy aparat fotograficzny. To przecież nie kiełbasa której kawałek możemy podzielić na mniejsze po czym przekazać klientowi do posmakowania. Można jednak naszą działalność i produkt wypromować w inny sposób. Przychodzi nam tu ze wsparciem loteria promocyjna, gdzie elementarną rolę odgrywa rejestracja bazy danych w BGIODO.



Zazwyczaj napotykaną jej odmianą jest losowanie kuponów do których uprawniony jest klient po zrealizowaniu zakupu na z góry wyznaczoną sumę. Dobrze skonstruowana loteria promocyjna pozwala nam niejako "upiec dwie pieczenie na jednym ognisku". Z jednej strony mamy możliwość podniesienia sprzedaży już znanych wyrobów (paragon na określoną kwotę) i jednocześnie poinformujemy naszych klientów o nowym produkcie, który może stanowić główną nagrodę.

Poinformowaliśmy już naszych klientów o tym iż mamy doskonały artykuł. Czy na tym kończy się nasza troska? Niestety nie możemy spocząć na laurach, teraz musimy zatrzymać naszych klientów na dłużej. Rzecz jasna nic tak nie potrafi zatrzymać jak doskonała jakość produktu i kompetentna, miła obsługa. Można jednak troszkę wzmocnić rezultat przez programy lojalnościowe. Szczególnie istotnym narzędziem są programy lojalnościowe w sektorze telekomunikacyjnym, gdzie produkt jest nieuchwytny.

Tags: aparat, Promocja, klient, konsument, towar, efekt