Odpowiednie zarządzanie jakością w przedsiębiorstwach, czyli co to jest ISO?


Kiedy współpracujemy lub decydujemy się na kupno produktów konkretnej firmy, szczególną uwagę powinniśmy przyłożyć do tego, aby spełniała ona wysokie standardy jakości. W jaki sposób przekonać się, że tak właśnie jest? Szczególnie pomocny może okazać się certyfikat iso. Co stoi za niezrozumiałą nazwą?
Pierwszym opracowanym standardem, jaki został wprowadzony na świecie, został brytyjski BS 5750. Przez następne lata przeszedł szereg udogodnień, mających na celu sprawne zarządzanie konkretnymi organizacjami. Najświeższą normę opisuje certyfikat - tutaj - iso 9001:2015. Zawiera wymogi, które muszą zostać spełnione. Należą do nich: odpowiednie spełnienie wymagań klientów, zaimplementowanie właściwych procesów, przeanalizowanie skuteczności wszelkich procesów oraz ciągłe polepszanie wcześniej wymienionych procesów.



certyfikat ISO
Author: Piotr Drabik
Source: http://www.flickr.com
W jaki sposób określane zostały kluczowe cele? Przede wszystkim zarząd firmy lub organizacji powinien wprowadzić nadzór nad całością dokumentacji. Głównym zadaniem jest duże zaangażowanie kierownictwa. ludzie powinny skoncentrować się na zbudowaniu odpowiedniego systemu zarządzania jakością. Systematyczność w procesach zarządzania jest jedną z najważniejszych kwestii. Wymogi zostały dokładnie opisane w normach. Podzielono je na osiem podstawowych zasad jakości. Pierwsza z wymienionych to zorientowanie na klientów. Drugą muszą wziąć do serca osoby, które zarządzają przedsiębiorstwem, bo tyczy się ona wypracowania kierunków rozwoju. Niezwykleistotne jest zaangażowanie ludzi we wdrażane procesy. Aby zdobyć certyfikat >> certyfikat ohsas 18001 iso, trzeba pochylić się nad podejściem procesowym a przede wszystkim nad jego skutecznością. Pamiętajmy o ciągłym doskonaleniu wdrażanych procesów. Ważną kwestią jest także sprawne podejmowanie decyzji. Musi opierać się na logicznym przeanalizowaniu dużej liczby danych oraz materiałów. Ostatnim wymogiem jest nawiązanie korzystnych relacji z kontrahentami.

certyfikat ISO
Author: Piotr Drabik
Source: http://www.flickr.com
Współpraca musi opierać się na zasadzie symbiozy. Każda ze stron winna być usatysfakcjonowana z prowadzonych działań. Zadowalające stosunki są ogromnie istotne. Certyfikat iso posiada dużo firm na całym świecie. W 2002 roku ich liczba stanowiła około pół miliona i nieustannie wzrasta.ISO jest akceptowane przez niemal cały świat i warto zadbać o jego szybkie wprowadzenie w progi własnej organizacji.

Tags: firmy, jakość, certyfikat, ISO