Audytor wewnętrzny systemu zarządzania jakością – czym się dzisiaj zajmuje i jakie są jego podstawowe obowiązki?


Jakość ma dziś podstawowe znaczenie. Konsumenci mają wysokie wymagania i jeżeli decydują się na skorzystanie z określonych usług lub kupno towarów, chcą wiedzieć, że jest to naprawdę znakomita inwestycja ich środków.

audyt na magazynie
Author: Texas State Library and Archives Commission
Source: http://www.flickr.com
Firmy doskonale zdają sobie z tego faktu sprawę i wiedzą, że to właśnie oferowana przez nich jakość decyduje o liczbie klientów, których są w stanie zainteresować swoją propozycją. Właśnie z tego powodu, coraz więcej firm działających na nowoczesnym rynku wprowadza do swojej działalności systemy zarządzania - systemy zarządzania środowiskowego jakością, które jak sama nazwa wskazuje, mają zagwarantować że oferowane wyroby oraz świadczone usługi są naprawdę najlepsze. Systemy tego rodzaju są objęte normą określoną przez ISO - zobacz - (-> zobacz informacje). Oczywiście, system zarządzania jakością, tak samo jak każdy system tego rodzaju, musi zostać objęty audytem, który oceni czy jego mechanizm funkcjonuje bez zarzutu. Audytor wewnętrzny systemu zarządzania jakością nie może wobec tego narzekać na brak pracy i coraz więcej firm decyduje się na skorzystanie z usług podobnych specjalistów. Wielkim zainteresowaniem wyróżniają się specjalne szkolenia, które przygotowują uczestników do pracy audytorów wewnętrznych systemów jakości.Audytor sprawdza w pierwszej kolejności czy wykorzystywany w danej firmie system odpowiada normie ISO i zasługuje na dostanie stosownego certyfikatu. Sam system bazuje w istotnej mierze na odpowiedzialności, którą na swoich barkach powinno dźwigać kierownictwo danej firmy. Co więcej, ważne jest także możliwie jak najrozsądniejsze planowanie rozdysponowania posiadanych zasobów oraz sprawdzanie czy konsumenci są naprawdę zadowoleni ze współpracy z firmą.



Audytor wewnętrzny systemu zarządzania jakością szkolenie to doskonała pozycja w CV, wobec tego na pewno warto jest zastanowić się nad uczestniczeniem w tego rodzaju szkoleniach. ISO oczekuje także, żeby w ramach systemu zarządzania jakością firmy przez cały czas powinny dążyć do ulepszania oferowanych usług i produktów (przeczytaj na stronie). Dziś coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na wdrożenie tego systemu, dbając o jakość swojej oferty oraz zadowolenie konsumentów. Oczywiście dla klientów jest to jak najbardziej korzystna tendencja.

Tags: firmy, ISO, Konsumenci, kierownictwo